Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Byrå sätter in Stöten

Publicerad: 27 Februari 2012, 12:08

I höstas gick Goss i graven. Nu har en av byråns kunder, Stöten, valt ny byrå, John Doe.


Sportlovsvecka, då kommunicerar Stöten ut sin nya byrå. Efter att i flera år ha jobbat med Göteborgsbyrån Goss som i höstas gick i graven har man nu slutit ett nytt samarbete med John Doe.

Sälen är känt som det barnvänligaste stället för semestrande skidåkare där många sportlovsfirare säkerligen spenderar veckan nu. En av anläggningarna som erbjuder mer vuxenskidåkning är Stöten. Nu vill man även locka barnfamiljerna till orten.
– Vi erbjuder riktigt bra skidåkning, men vi måste också få barnfamiljerna att upptäcka allt det där unika som finns runt omkring skidåkningen, säger Jens P. Stenseth, vd för Stöten i en presskommentar.

Pitchen, som drog igång för ett par månader sedan utfördes enligt Komms och Sveriges annonsörers nya direktiv där man istället för kreativa uppslag på en given brief gick mer på strategisk kompetens och personkemi.

– Vi blev bjudna upp till Stöten under tre hektiska dagar och fick möjlighet att testa inte bara deras produkt, utan även konkurrenternas. Ett bättre sätt att lära känna varumärket finns nog inte, berättar Mehrnaz Bejne, projektledare på John Doe Worldwide.

Arbetsgrupp på John Doe:

Tommy Gottberg, Kundansvarig

Henrik Åsis, Copywriter

Mehrnaz Bejne, Projektledare

Ellinor Skölde, Produktionsledare

Fredrik Blomberg, Art Director

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.