Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Byrå vinner hållbarhetspris

Publicerad: 12 Augusti 2014, 09:00

Kampanjen "Tack för maten".

Kampanjen "Tack för maten" uppmanar människor att sortera sitt matavfall. För sina insatser prisas VASYD och reklambyrån Giv Akt.


Målet med kampanjen "Tack för maten" är att 40 procent av matavfallet i Malmö och Burlöv ska sorteras och tas om hand innan 2015. Redan har de kommit en bra bit på vägen. Enligt kampanjsajten sorteras redan nu 32 procent, och av det som tas om hand produceras biogas och biogödsel.

Nu delar organisationen ISWA (International Solid Waste Association) ut pris till kampanjen inom området hållbarhet och avfallshantering. Juryn imponerades av strategin och de tydliga, mätbara målen som satts upp.

– Det känns extra kul att få jobba med kommunikationsuppdrag som verkligen betyder något och som gör skillnad, säger Ola Kronqvist, vd/strateg på Giv Akt, i en kommentar.

Prisutdelning väntar den 9 september i San Paulo.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.