Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byråavhoppare bakom nya Banco-reklamen

Publicerad: 11 april 2008, 11:15

Idag, fredag, gick startskottet för Bancos nya kampanj på temat ”pengar är makt”. Kampanjen är framtagen av nya marknadschefen Annika Toll och ett av henne ihopsatt team med byråavhoppare.


Annika Toll, tidigare kundansvarig på Storåkers McCann, har själv satt ihop teamet som tagit fram fondbolaget Bancos nya kommunikation som ska stärka deras varumärke. Förutom henne själv har även Justine Lagache, Maria Fredriksson och  Johan Larsson  jobbat med kampanjen.

Temat är ”pengar är makt”. Detta illustreras med hjälp av bilder på enkla vardagliga saker och en text som ska få folk att tänka till.
Annika Toll berättar om satsningen.
– Att köpa det man tror på är att använda sin makt och det kan man göra hos Banco lika väl som i mataffären. Det vill vi att fler ska få upp ögonen för.

Kampanjen, som är Bancos första varumärkeskampanj på flera år, kommer att synas som annonser i dagspress och magasin och på internet. Dessutom inleds hela kampanjen med att Banco delar ut plånböcker på stan som alla innehåller 100 kronor. I plånböckerna berättar Banco att den som fondsparande i bolaget också är med och påverkar företag att bli bättre på att hantera frågor som bland annat berör miljö, korruption och mänskliga rättigheter.

Målet med kampanjen är att förtydliga Bancos position i Sverige som ledande på ansvarsfulla placeringar samt att öka kännedomen om bolaget. Målgruppen är kvinnor och män i yngre medelåldern. Särskilt fokuserar kampanjen på föräldrar.

Banco

Byrå: Inhouse samt frilansteam
Arbetsgrupp: Annika Toll marknadschef och uppdragsgivare, Justine Lagache, Maria Fredriksson och  Johan Larsson  frilans
Mediebyrå: Bizkit/Wisely

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.