Reklam
Byråbyte gav Friggs fyrdubbling av likes
Publicerad: 16 april 2012, 08:40
Friggs vill genom Det löser sig hjälpa kunderna att hitta rätt i djungeln av vitaminer och mineraler.
Foto: Pressbild.
Friggs/Midsona slutar jobba med Ruth och byter till Food & Friends, som är specialiserat inom just matreklam. Friggs har också bytt komunnikationskoncept till - "Det löser sig". Tanken är att hjälpa konsumenterna att hitta rätt i djungeln av vitaminer och mineraler.
Ämnen i artikeln:
Food & FriendsKB
Karl-Johan Byttner
400 procent. Så mycket har Friggs ökat antalet likes efter att man dragit igång sitt nya kommunikationskoncept "Det löser sig."
Bakgrunden är att Friggs bytte reklanbyrå från Ruth till Food & Friends vid årsskiftet.
Tanken med "Det löser sig" är att hjälpa konsumenterna att välja och vraka bland vitaminer och mineraler, enligt Frida Måshammar Nordell, marknadschef på Midsona.
Metoden bygger på att låta användaren göra ett hälsotest i mobilen eller på nätet.
Kampanjen har spritt sig med hjälp av wallposts. En av morötterna är att deltagarna får rabattkuponger:
– Kampanjen har samlat ihop stora delar av matkompetensen på Nybrogatan 39, säger Lennart Wallander, projektledare på Food & Friends i en kommentar.
Food & Friends har också kopplat in sin dietist för att genomföra kampanjen, medan Sunny at Sea står bakom de digitala bitarna.
Arbetsgrupp:
Beställare: MC: Frida Måshammar Nordell, Friggs/Midsona
Food & Friends:
AD: Jonas Malmquist
Copy: Mia Löfgren
Projektledare: Lennart Wallander