Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byråer går samman i fransk valkampanj

Publicerad: 14 mars 2012, 11:06

Idag släpper AACC, Association of Communications Agencies, en ny valkampanj.
Den är gjord av nio byråer som fick arbeta utifrån en gemensam brief :
Uppmuntra folk att gå och rösta.


Den franska organisationen Association of Communications Agencies kommunnicerar idag ut sin nya kommande valkampanj som går live den 25 mars.
Uppdraget : uppmuntra medborgarna att rösta och kampanjen har parollen "Gå med i kampen mot röstnedläggelse i valet!

Kampanjen är framtagen av nio av organisationens byråer, bland annat JWT, TBWA Paris och Wunderman. Uppdragsgivare är l'Association Démocratie et Communication.

Initiativet bygger på en önskan att visa att kommunikation och kreativitet har en grundläggande roll att spela i det franska valet.

Kampanjen pågår till och med den 9 april. Och kommer att rulla ut i mer än 40 olika mediaplattformer.

Presidentvalet i Frankrike 2012 planeras hållas den 22 april och (antagligen även) 6 maj detta år.

Här kan du se alla kampanjerna:

www.aaccvote2012.fr

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.