Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byråer sätter upp bordell i Almedalen

Publicerad: 5 juli 2010, 07:16

Reklambyrån GyroHSR och PR-byrån Spotlight gör en integrerad kampanj för Järfälla Tjejjour mot sexköp i Sverige. Målet är att lyfta sexköpsfrågan och skapa debatt.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenSpotlight PR

Kampanjen kretsar kring Bordellen i Almedalen som byggts upp mitt i Visby under Almedalsveckan. Dit är politiker, beslutsfattare, media och allmänhet välkomna för att diskutera om sexköp ska vara illegalt eller inte.
- Hade vi inte haft en sexköplag hade vi antagligen haft en bordell på riktigt i Visby under Almedalsveckan. Genom att sätta upp en bordell mitt i Visby med information om prostitutionens baksida vill vi väcka debatt och bidra till att förändra attityden till sexhandel, kommenterar Zandra Lundgren på Tjejjouren i Järfälla.

Kampanjen stöttas av annonsering i framförallt dagspress, webbsidan www.bordellenialmedalen, aktiviteter på Facebook och i andra sociala medier.

Fakta

Arbetsgrupp på GyroHSR:
Christina Gillberg, projektledare
Olle Svensson, planner
Mats Wallin och Lina Mehlqvist, art director Mats Gardmo, copywriter Tomas Kindberg, original Henrik Nordgren, produktionsledare Emanuel Lantz, digital director Stefan Wallin, digital manager

Arbetsgrupp på Spotlight:
Axel Lagerbielke, projektledare
Elsa Hök, konsult

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

AlmedalenSpotlight PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.