Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Byråerna bakom den kritiserade Fars Dag-kampanjen

Publicerad: 6 November 2013, 15:17

Sturegallerian.

Sturegallerians Fars Dag-kampanj med trosor och budskapet ”Please, please him” har fått skarp kritik i sociala medier. Newsec, som förvaltar Sturegallerian, har meddelat att man drar tillbaka kampanjen. Resumé kan nu berätta vilka byråer som ligger bakom den hårt kritiserade kampanjen.


Ämnen i artikeln:

SturegallerianNewsec

Newsecs marknadskoordinator Maria Jälmestål sticker inte under stol med  att hon har varit i allra högsta grad delaktig i kampanjen – Newsec  förvaltar Sturegallerian.

Vem kläckte idén?
– Det kan jag inte riktigt svara på, säger hon.

Hur tänkte ni egentligen?
– Vi ber om ursäkt om vi har gjort folk upprörda. Det är ju därför som vi har valt att ta bort kampanjen, säger Maria Jälmestål.

Hon vill utöver detta inte uttala sig ytterligare om kampanjen, utan hänvisar till budskapet som ligger ute på Sturegallerians hemsida.

Reklamkollektivet Knut & Co ansvarar för dekorarbetet i Sturegallerian. Sabrina Capra Pedersen uppger att Knut & Co inte har varit involverad i kampanjen på något sätt annat än att man har satt upp och sedan också tagit ned affischerna.

Newsec har också arbetat med Mikael Ahlsén kommunikation under de senaste två åren.

Mikael Ahlsén ber att få återkomma i frågan.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SturegallerianNewsec

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.