Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byråerna blir filmälskare

Publicerad: 12 oktober 2010, 10:16

Stockholms filmfestival har varit ute och valt byråer. Vinstlotterna gick till DDB och designbyrån Amore.


Ämnen i artikeln:

DDB

Andreas Dahlqvist på DDB. Foto: Björn Elgstrand.

Den 17 november öppnar biosalongerna i årets upplaga av Stockholms filmfestival. Nu står det klart att DDB och Amore är festivalens nya byråer. Den förstnämnda byrån ska arbeta med den strategiska och kreativa utvecklingen medan Amore ska stå för en ny visuell identitet.

– Det känns jättekul. Filmfestivalen är ett viktigt kulturellt evenemang för Stockholm och Sverige. Vi vill göra det till en häftig designupplevelse, säger Linda Björk, vd på Amore.

Hur fick ni det här uppdraget?

– Vi blev uppsökta av dem och de ville ha et starkt team för reklam och identitetsutveckling. Vi har designers som är otroligt duktiga på den här typen av uppgifter, säger hon.

De båda byråerna jobbar nu för fullt inför årets tillställning. Målsättningen är att bredda det svenska filmutbudet, ge besökarna orientering i den moderna filmdjungeln och väcka debatt. DDB har fått i uppgift att utveckla kommunikationen och nå ut till en större publik.

– Det känns extremt inspirerande att få förmånen att få jobba med en organisation som så tydligt brinner för sin uppgift. Mycket är redan på plats och festivalen håller en väldigt hög klass. För oss återstår uppgiften att hitta sätt att få fler att upptäcka den, säger Andreas Dahlqvist, kreativt ansvarig på DDB i en kommentar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.