Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Byråerna lyser upp årets mörkaste natt

Publicerad: 19 December 2014, 08:43

Nacka Strand lyser upp i Graviz och B-Reels kampanj

På söndag lyser Nacka strand upp årets mörkaste natt genom "Midwinter Light Up – världens största ljusorgel". Inloppet till Stockholm aktiveras med ljus och ljud. Aktiviteten är gjord av nystartade Graviz i samarbete med B-Reel.


Ämnen i artikeln:

B-ReelGraviz

Fundamentet till Midwinter Light Up är ljusorgeln; 5 000 kvadratmeter stor, bestående av 95 fönster och 1818 LED-dioder förbundna med 1890 meter kabel. Samtliga fönster representerar toner och ljus som allmänheten har möjlighet att kunna fjärrstyra genom sin smartphone, surfplatta eller dator.

– Det är en magisk upplevelse att se det man komponerar på sin pytte lilla skärm explodera i ljus i realtid på en yta som är ungefär 100 000 gånger större, säger Kalle Berglind, Art Director på Graviz i ett pressmeddelande.

Bygget av ljusorgeln gick i rekordfart.

– Att förvandla detta gigantiska hus till en interaktiv ljusorgel på bara en månads tid kräver skills och bra samarbete. Det har varit ett superroligt uppdrag och tack vare vårt grymma team har vi kunnat kombinera den digitala världen med musik och ljus på bästa sätt för att få fram denna sjukt mäktiga upplevelse, säger  Johanna Tano, technical director på B-Reel i en kommentar.

Arbetsgrupp
Graviz
B-Reel
Obscura Digital
Plan8
Tomas Event

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-ReelGraviz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.