Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 februari 2014, 09:33
DDB och Reebok har gått skilda vägar. Sportjätten befinner sig i en global pitch där slutstriden står mellan Mother, Goodby Silverstein & Partners och Veneable Bell & Partners.
DDB:s uppdrag som kreativ huvudbyrå för Reebok har pågått sedan början av förra året, enligt Adweek.
DDB har åkt in och ut ur uppdragen ungefär på samma sätt som skedde när Mcgarrybowen hade uppdraget 2009-2012.
Då valde man att plocka in just DDB från gång till annan, enligt Adweek.
Rebooks globala medieinvesteringar beräknas till 50 miljoner dollar per år.
Adweek rapporterar också att DDB har producerat annonser som rullas ut under de närmaste månaderna, men detta ska alltså vara det sista Reebok-uppdraget för byrån för denna gång.
DDB:s Nordamerika-president, Mark O´Brien, uppger att han är stolt över vad byrån har gjort för kunden och önskar Reebook lycka till.
Det är också den enda kommentaren han vill ge, enligt Adweek.
Karl-Johan Byttner