Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Byråernas kampanj mot ebola – fått in över 3 miljoner

Publicerad: 17 Oktober 2014, 13:20

Skärmdump från kampanjsidan

Spotlight och Klirr är byråerna bakom kampanjen #utmanaebola som dragit in över tre miljoner kronor. I kampanjen vänder sig den ideella föreningen Johanniterhjälpen till svenska näringslivet för hjälp att möta hotet från ebolaviruset.


Ämnen i artikeln:

Spotlight PRKlirr StockholmLäkare utan gränser

Kampanjen #utmanaebola uppmanar företag och privatpersoner att skänka pengar till organisationen "Läkare Utan Gränser" för deras arbete i Västafrika.

Efter en vecka har kampanjen dragit in över tre miljoner kronor.

Pr-byrån Spotlight och reklambyrån Klirr Stockholm har båda valt att genomföra arbetet pro bono.

– I den snabba takt som ebola sprider sig är det oerhört viktigt att alla som kan hjälper till. För oss var det en självklarhet att bistå i detta projekt. Hjälpen måste komma nu, säger Fabian Zwedberg, vd på Klirr Stockholm, i ett pressmeddelande.

Spotlight har dessutom själva skänkt 50 000 kronor till kampanjen.

– Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något. Nu har vi underlättat ytterligare för svenska företag att donera pengar. Det finns inga ursäkter – att inte hjälpa till i den här frågan är helt enkelt inte ett alternativ, säger Axel Lagerbielke, grundare av Spotlight PR, i ett pressmeddelande.

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.