Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Byrån bakom Beijers kritiserade kampanj: ”Förstod att folk skulle bli provocerade”

Publicerad: 26 November 2019, 13:16

Många byggföretag vill köpa Beijers handbok ”Bygga åt idioter” som julklapp åt sina anställda.

Foto: Pressbild

Beijers kampanj ”Bygga åt idioter” retar upp kunderna – men hyllas av proffshantverkare. Henrik Levahn, strateg och kreatör på Masscreation som ligger bakom kampanjen, berättar för Resumé om strategin. ”Vi förstod att det skulle vara provocerande, men det krävs om man vill höras”, säger han.


Ämnen i artikeln:

MasscreationKampanjBeijer

I början av oktober lanserade bygghandlaren Beijer en handbok och en podcast under namnet ”Bygga åt idioter”. Boken trycktes upp i 10 000 exemplar, och sålde slut på två veckor.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MasscreationKampanjBeijer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.