Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Byrån som tar fram årets Guldäggskampanj

Publicerad: 5 December 2019, 14:04

Bloomy Ideas får hedersuppdraget att ta fram kommunikationen till nästa års Guldägget.


Ämnen i artikeln:

Sveriges KommunikationsbyråerGuldägget

I måndags öppnade inlämningen till 2020 års upplaga av Guldägget. Varje år får en av Komms medlemsbyråer hedersuppdraget att ta fram kommunikation kring årets tävling. I år har uppdraget gått till Bloomy Ideas.

– Vi ser så fram emot att arbeta tillsammans med Bloomy Ideas för att ta fram kampanjen för Guldägget 2020. Bloomy har nämligen tagit fasta på kärnan i Guldägget, att det är en tävling som i alla tider har engagerat branschen på ett eller annat sätt genom de känslor den framkallar. Och det är ju precis det som är kärnan i vad den här branschen skapar och faktiskt det som gör kommunikation framgångsrik på riktigt, säger Linda Nilsson, tf vd på Komm.

2020 års upplaga av Guldägget äger rum den 23 april och inlämningen stänger den 27 januari.

– Det klart att vi är superglada för att få göra en kampanj för Guldägget. Alla har ju en åsikt om och en känsla för det. Oavsett om man är nominerad eller inte blir man nervös inför Guldägget på något konstigt sätt. Och ännu värre blir det när man är nominerad. Och det är just här vi ska dyka ner och grotta in oss, i nerverna bakom ägget. Guldägget är en angelägenhet för alla som arbetar med kommunikation, vilket gör det ännu mer spännande, säger Per Jaldeborg på Bloomy Ideas.

 

Arbetsgrupp

KOMM:

Linda Nilsson, tävlingsansvarig & tf. VD

Fredrik Kullberg, produktionsledare

Bloomy Ideas:

Ida Jagerfelt, Copy

Frida Thunholm, Formgivare

Pernilla af Klintberg, projektledare

Per Jaldeborg, strateg

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.