Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Byrån som tar över Reebok efter DDB

Publicerad: 20 Februari 2014, 08:28

Resumé har rapporterat att Reebok och DDB går skilda vägar och att slutstriden i den globala pitchen har stått mellan Mother, Goodby Silverstein & Partners och Veneables Bell & Partners. Den sistnämnda går nu segrande ut ur striden.


Ämnen i artikeln:

Goodby Silverstein & PartnersIntelMotherReebokAudi

Adweek uppger att Reebok lägger cirka 50-60 miljoner dollar per år i marknadsföring.

DDB  har haft Reebok-kontot sedan början av förra året, men har åkt in och  ut ur uppdragen på samma sätt som McGarrybowen gjorde när man hade kontot  år 2009-2012.

Veneable Bell & Partners har sedan tidigare kunder  som Audi, Intel och Skyy vodka och nu kan man alltså även lägga Reebok  till kundlistan.

– Reebok representerar just de möjligheter som får  igång oss allra mest: ett ikoniskt varumärke som leds av en modig kund  med en genuin önskan om att utmana konventionerna inom sin nisch, säger  byråns cd Will McGinness till Adweek.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.