Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byrån som vågade utmana Skåne

Publicerad: 22 november 2011, 13:24

Reklambyrån Volts annons för Norwegian, där priset för en flygresa jämförs med priset på falafel, ledde fram till en nominering i Hela Skånes bästa reklam.


Ämnen i artikeln:

NorwegianVolt

Flygbolaget Norwegian ville marknadsföra sina inrikesflyg i Sverige. För reklambyrån Volt blev uppdraget att hitta lämpliga lokala fenomen att trycka på. Efter researchen kom man fram till att en maträtt skulle passa bäst för marknadsföringen i Skåne.

– När vi fick briefen så gjorde vi research för att hitta lokala insikter. Vi såg att falafel uppfattas som något av en nationalrätt i Malmö, säger Louise Wallgren, projektledare på Volt till Resume.se.

Hur har reaktionerna varit?

– Det har varit bra reaktioner. Vi har inte hört något negativt och vad jag vet har inte heller Norwegian fått någon negativ kritik. Den har landat väl, säger Louise Wallgren.

– Det skulle inte bli något skämtande med dialekter. Utan det skulle handla mer om lokala insikter.

I morgon delas Hela Skånes bästa reklam ut på Slagthuset i Malmö. Läs mer om priset här.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

NorwegianVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.