Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byrån sponsrar "skräckladan"

Publicerad: 22 mars 2010, 16:05

Uppsalas hockeylag Almtuna kvalar i år till Elitserien. I samband med att kvalserien nu drar igång har reklambyrån Zellout i Uppsala gått in och köpt namnet till arenan.


Ämnen i artikeln:

Zellout

Zellout arena. Foto: Tommy Lindgren

– Jag stod jämte klubbdirektören i fredags när det blev klart att det blir spel i kvalserien. Vi skakade hand på det här på stående fot, säger Tommy Lindgren byråledare.

Men Gränbyhallen är långt från de andra arenorna sponsras i Sverige.
– Det är Sveriges sämsta hockeyhall. Jag tror det var Expressen som kallade den för skräckladan.

Och den vill ni sätta ert namn på?
– Jag tror inte att vilket företag som helst skulle göra det här. Men vi är med i diskussionerna om en ny arena i Uppsala och där behöver vi få in lite nytt tänkande. Vi vill visa för det övriga näringslivet att det är dags att fundera på hur man ska bidra.

Zellout har bara köpt arenanamnet under kvalserien. Hur det blir sedan är oklart. Tommy Lindgren vill inte avslöja prislappen.
– Men det är mindre än vad Ericsson betalade för Globen.

Hur många kunder ger det här?
– Det vet jag inte, men lokalpressen har hört av sig och vi har fått många positiva kommentarer. Jag fick ett fotomontage från en byrå i Stockholm som klippt ihop mig och Percy Nilsson.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Zellout

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.