Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 februari 2013, 08:52
Confetti tar till klassisk metod.
Confetti tycker det är svårt att hitta en ny strategisk AD. Nu erbjuder de hittelön till den som kan hjälpa dem göra sin rekrytering.
Ämnen i artikeln:
ConfettiBorlänge-byrån har länge upplevt att det är svårt att rekrytera rätt kompetens. Trots att Dalarna har satsat på utbildningar inom reklam och media kommer de senaste rekryteringarna från Stockholm och Göteborg. Under hösten har Confetti sökt en ny art director men har inte hittat rätt.
– Vi har fått många sökande på tjänsten, men vi tycker inte att vi hittat rätt kompetens ännu. Den typ av AD vi behöver måste vara mer än bara en duktig formgivare, säger Elisabeth Nilsson, vd på Confetti i en kommentar.
Nu tar de till ett desperat grepp. Den som kan hjälpa till med kontakter som leder till en rekrytering får 5000 kronor i hittelön.
– Ja varför inte, det funkade ju i vilda western så varför inte i nutid.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Confetti