Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byråns desperata grepp: hittelön för ny AD

Publicerad: 21 februari 2013, 08:52

Confetti tar till klassisk metod.

Confetti tycker det är svårt att hitta en ny strategisk AD. Nu erbjuder de hittelön till den som kan hjälpa dem göra sin rekrytering.


Ämnen i artikeln:

Confetti

Borlänge-byrån har länge upplevt att det är svårt att rekrytera rätt kompetens. Trots att Dalarna har satsat på utbildningar inom reklam och media kommer de senaste rekryteringarna från Stockholm och Göteborg. Under hösten har Confetti sökt en ny art director men har inte hittat rätt.  

– Vi har fått många sökande på tjänsten, men vi tycker inte att vi hittat rätt kompetens ännu. Den typ av AD vi behöver måste vara mer än bara en duktig formgivare, säger Elisabeth Nilsson, vd på Confetti i en kommentar.

Nu tar de till ett desperat grepp. Den som kan hjälpa till med kontakter som leder till en rekrytering får 5000 kronor i hittelön.  

– Ja varför inte, det funkade ju i vilda western så varför inte i nutid.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Confetti

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.