Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Byråns första kampanj för Hemtex

Publicerad: 17 Oktober 2016, 14:33

We are Group tog nyligen hem Hemtex som ny kund. Nu kommer första kampanjen.


”God natt Sverige!” har de senaste veckorna gått i tv, på sociala medier samt print i butik. I We are Groups första kampanj för Hemtex vill man skapa en mänskligare närvaro och fokusera på kvaliteten.

WeAreGroup har tagit fram konceptet och produktionen är gjort av WeAreProduction. Hela kampanjen går i svartvitt i ett försök att skapa ett mer personligt tilltal och närvaro.

– Vi tycker att det svart vita uttrycket adderar kraft till budskapet God Natt Sverige och står ut i sammanhanget, säger Enzo Bussoli strategichef och delägare på We are Group.

Framöver kommer We are Group att arbeta med att sätta en mer kvalitativ position för Hemtex och fokusera mindre på priskrig i sina aktiviteter mot marknaden.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.