Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byråns giv - 10 000 för anställda som åker till exotiska platser

Publicerad: 22 oktober 2014, 12:07

Drömbyrå?

Adweek har gjort en genomgång av arbetsplatser som är rena drömtillvaron för anställda. Man har fastnat för den kreativa byrån Think Parallax.


Ämnen i artikeln:

Adweek

Byrån gav nyligen varje anställd drygt 10 000 kronor och en dags betalds ledighet för att åka någonstans där man aldrig har varit och därmed kan få ny inspiration.

Det krävs dock en motprestation – att den anställde bloggar om resan.
– Vissa människor kallar det här galet. Vi kallar det Parallaxploration, säger byrån till Adweek.

Byrån menar att själva byrånamnet symboliserar initiativet – det vill säga att man får olika intryck om man tittar på olika saker utifrån olika perspektiv.

– Målet med Parallaxploration är att försäkra sig om att man har nöjda anställda, men också att göra förträffliga jobb för våra kunder genom att skapa starka upplevelser för våra anställda, meddelar byrån till Adweek.

Byrån har redan hunnit in få bloggar från platser som Tyskland, Holland, Peru och Nya Zeeland.

Nu hoppas att man att projektet ska inspirera andra företag att tänka annorlunda när det gäller hur man engagerar sin personal.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Adweek

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.