Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byråns vd-kampanj floppade

Publicerad: 2 september 2008, 09:28

Reklambyrån WJOS sökte en ny vd genom att skicka ut vykort.
Men kampanjen gav ingen utdelning.
Istället blir det en intern lösning där Benny Johnsson och Hugo Ekström delar på ledarskapet.


När det började bli dags för WJOS vd Bo Jonson att gå i pension sökte byrån efter en ny vd. Bland annat gjorde man en dr-kampanj och skickade ut vykort till reklamsverige. Men kampanjen gav inte rätt resultat.
– Vi hade hoppats att hitta en vd som både kunde driva byrån affärsmässigt och utveckla oss kreativt. Det hittade vi inte. Nu blir jag vd och så blir Hugo Ekström kreativt ansvarig, säger Benny Johnsson.

Nu är inte vd-rollen helt ny för Benny Johnson. Tidigare var han vd på byrån Hera. Nu siktar byrån på att bredda sitt erbjudande.
– Vi ska bli bättre på att ge råd oberoende av kanal. Det kan vara pr, event eller webben. Dessutom ska vi bli bättre på sociala medier.

WJOS har 10 anställda och är kanske mest kända för reklamfilmerna för Länsförsäkringar med Henke Larsson och systrarna Kallur.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.