Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byråtoppen: F&B leder - INGO är hack i häl

Publicerad: 21 juni 2016, 18:17

Det går bra för Sverige i årets omgång av Cannes Lions.

Foto: Yasmine Winberg

Efter kvällens prisutdelning står det klart att Forsman & Bodenfors har belönats mest bland de svenska byråerna i Cannes. Tätt efter kommer INGO.


Ämnen i artikeln:

IngoCannes Lions 2016Forsman & Bodenfors

Måndagen öppnade starkt för Sverige i reklamtävlingen Cannes Lions. INGO belönades stort för kampanjen "The Swedish Number", med bland annat ett Grand Prix – byråns allra första.

När tisdagen summeras i på den franska Rivieran går det att konstatera att Forsman & Bodenfors framgångar i PR-kategorin, främst för Coop-kampanjen "Ekoeffekten", gör att de går om INGO.

Men det är många dagar kvar innan Cannes är över och hittills ligger Sverige mycket bra till. Redan efter två dagar har vi skrapat ihop 28 lejon, vilket kan jämföras med fjolårets totalsumma på 24 stycken.

Byråtoppen:
Forsman & Bodenfors 1 Grand Prix, 1 glas, 3 guld, 2 silver, 3 brons
INGO 1 Grand Prix, 1 guld, 6 silver, 2 brons
Prime 1 guld, 1 silver, 1 brons
Garbergs 1 product design
Åkestam Holst 1 brons
DDB Stockholm 1 brons
We are yours 1 brons
Acne Advertising 1 brons

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.