Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 juni 2016, 18:17
Det går bra för Sverige i årets omgång av Cannes Lions.
Foto: Yasmine Winberg
Efter kvällens prisutdelning står det klart att Forsman & Bodenfors har belönats mest bland de svenska byråerna i Cannes. Tätt efter kommer INGO.
Måndagen öppnade starkt för Sverige i reklamtävlingen Cannes Lions. INGO belönades stort för kampanjen "The Swedish Number", med bland annat ett Grand Prix – byråns allra första.
När tisdagen summeras i på den franska Rivieran går det att konstatera att Forsman & Bodenfors framgångar i PR-kategorin, främst för Coop-kampanjen "Ekoeffekten", gör att de går om INGO.
Men det är många dagar kvar innan Cannes är över och hittills ligger Sverige mycket bra till. Redan efter två dagar har vi skrapat ihop 28 lejon, vilket kan jämföras med fjolårets totalsumma på 24 stycken.
Byråtoppen:
Forsman & Bodenfors 1 Grand Prix, 1 glas, 3 guld, 2 silver, 3 brons
INGO 1 Grand Prix, 1 guld, 6 silver, 2 brons
Prime 1 guld, 1 silver, 1 brons
Garbergs 1 product design
Åkestam Holst 1 brons
DDB Stockholm 1 brons
We are yours 1 brons
Acne Advertising 1 brons