Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byråtoppen – INGO går om F&B

Publicerad: 22 juni 2016, 17:56

INGO skördar många lejon i kväll.

Foto: Yasmine Winberg

Sverige gör mycket bra ifrån sig i Cannes Lions. Nu går INGO om Forsman & Bodenfors som den mest prisade svenska byrån.


Ämnen i artikeln:

IngoCannes Lions 2016Forsman & Bodenfors

Sedan Cannes Lions drog i gång i måndags har Sverige haft stora framgångar i reklamtävlingen. Hittills har vi skrapat ihop 42 lejon, vilket kan jämföras med i fjol, då det totalt sett bara blev 24 stycken.

Tack vare kvällens framgångar för INGO – både Lidl-kampanjen"Le Bon" och Svenska Turistföreningens kampanj "The Swedish Number" har prisats med guld – går byrån nu om Forsman & Bodenfors i den svenska byråtoppen.

Byråtoppen – dag 3:
INGO 1 Grand Prix, 4 guld, 7 silver, 5 brons
Forsman & Bodenfors 1 Grand Prix, 1 glas, 3 guld, 2 silver, 7 brons
Prime 1 guld, 3 silver, 1 brons
Garbergs 1 product design
Åkestam Holst 1 brons
DDB Stockholm 1 brons
We are yours 1 brons
Acne Advertising 1 brons
Kärnhuset: 1 brons

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.