Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Byråveteran blir marknadschef på ATG

Publicerad: 24 April 2014, 14:10

Sten Andersen.

Sten Andersen kommer blir ny marknadschef på ATG från och med den 19 maj. Han kommer närmast från OBH Nordica där han varit marknads- och kommunikationsdirektör.


Ämnen i artikeln:

ATG

Förutom på OBH Nordica har Sten Andersen också jobbat som vd på reklambyrån Grey som senare blev INGO. Han har också varit vd på kommunikationsnätverket WPP och varumärkesansvarig på Unilever.  

Sten Andersen är rekryterad som ett led i att ATG vill växa och bli störst i Norden – något den nye marknadschefen tycker ska bli spännande.  

– Det ser jag mycket fram emot. Jag försöker alltid vara på bolag där marknadskommunikation spelar en central roll för utvecklingen mot konsumenter. Sen är det extra kul med ATG eftersom jag själv är travintresserad, säger Sten Andersen.  

Under sin tid i byråbranschen har han jobbat med kunder som McDonald's, Statoil och Lidl.  

– På byrå har man alltid jobbat med kunder som stått inför olika utmaningar. På mitt nya jobb kommer jag att inspireras av lösningar jag gjort tidigare.  

Vad kommer du ta itu med allra först?
– Lära känna organisationen och personalen, förstå varför två miljoner väljer att spela på ATG och intressera mig kring varför tre miljoner väljer att inte göra det. Dessutom kommer jag att slutföra lite olika projekt med Åkestam Holst som jag inte kan gå in närmare på just nu.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ATG

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.