Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Byt idolporträtt på ”Reklam-SM” i fotboll

Publicerad: 23 april 2013, 12:39

Samlaralbum och idolbilder inför Guldbollen.

I fjol stod Lowe Brindfors som segrare i Guldbollen – fotbollsturneringen där byråer möter reklamskolor inför Guldäggsgalan på kvällen. I år bjuder de in med ett samlaralbum och idolbilder.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013

Guldbollen har blivit en tradition. Varje år, samma dag som Guldägget, möter lag från ett antal byråer plus Berghs och Beckmans varandra i en fotbollsturnering.

De som inte vinner kan förhoppningsvis få ett tröstpris i form av ett guldägg senare på kvällen.   I år deltar, förutom fjolårsvinnarna Lowe Brindfors, DDB, TBWA, McCann, Åkestam Holst och Great Works.

De sistnämnda fick ta plats eftersom Forsman & Bodenfors inte kunde ställa upp på grund av flytt. Turneringen spelas på Östermalms IP i Stockholm mellan klockan 09 och 14.

Henning Wijkmark som är copy på Lowe Brindfors hoppas på vinst i år igen.  
– Målsättningen är givetvis att vinna igen, även om vi hade ett par mycket skickliga praktikanter med som inte spelar med oss i år, säger han.  

En av de vassa praktikanterna går i dag på Beckmans.
De kan bli farliga, med andra ord?
– De kan nog bli vassa. Sen är DDB alltid farliga i tävlingssammanhang. Skrällen är att Forsman & Bodenfors har lämnat WO, man de ersätts av Great Works.  

Alla inbjudna har fått samlarböcker och idolbilder på alla deltagare i tävlingen. Bilderna är skickade som dubbletter, som gör att deltagarna kan byta sina med andra branschkollegor.
– Vi vill att Guldbollen ska bli en naturlig del i uppladdning inför Guldäggskvällen. Även om Guldägg måste ses som potentiella tröstpris i jämförelse med den åtråvärda Guldbollsbucklan, säger Henning Wijkmark.   

Nyheter om turneringen och samtliga samlarbilder finns på Guldbollens Facebook-sida.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.