Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Byter Björn Borg mot Åhléns

Publicerad: 7 Januari 2015, 12:47

Lina Söderqvist.

Foto: Björn Elgstrand.

Lina Söderqvist blir ny marknadschef på Åhléns. Hon kommer närmast från rollen som marknadsdirektör på Björn Borg


Ämnen i artikeln:

KingLina SöderqvistLeo BurnettÅhléns

Den nya tjänsten tillträder Lina Söderqvist på den 2 mars. Hon kommer att rapportera till vd:n Gregg Mowins och ingå i Åhléns företagsledning.

– Med en bakgrund som både projektledare och vd, har Lina stor erfarenhet av att agera både strategiskt och operationellt. Till det vill jag addera hennes ledarskapskvalitéer. Dessa erfarenheter är alla en stor tillgång för Åhléns verksamhet, säger Gregg Mowins i ett pressmeddelande.

Förutom Björn Borg har Lina Söderqvist ett förflutet inom reklambranschen, som vd för byrån King och projektledare på Leo Burnett.

– Åhléns är ett bolag i ständig utveckling och jag attraheras av företagets inställning att hela tiden tänka nytt. Jag ser fram emot att vara med på Åhléns förändringresa tillsammans med kollegor och ledning, säger Lina Söderqvist.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.