Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 augusti 2012, 09:52
Byrån Welcom kommer nu med kampanj för Göteborg & Co som är kommunens turistbolag. Krutet läggs på sociala medier och PR för att förlänga Göteborgs turistsäsong och upplysa om att staden är turistvänlig året runt.
Kampanjen startar nu på fredag och består till största del av tävlingen Helgbytet. Den går ut på att man via Facebook visar upp någon slags souvenir från sin egen hemort och motiverar varför just ens egen familj bör vinna en resa till Göteborg.
"Superhelgen" i Göteborg för hela familjen består av två nätter på Clarion Post Hotel, fri entré till Liseberg med åkband till hela familjen, värdekortet Göteborg City Card samt guidad rundtur med Paddanbåtarna, fri kollektivtrafik, fri parkering och flera shoppinghäften.
Juryn består av:
Carin Hjulström, författare och TV-profil
Philip Haglund, fotbollspelare i IFK Göteborg
Anders Westgårdh, PR-konsult Welcom
Niclas Eklund, ansvarig för destinationsmarknadsföring på Göteborg & Co
Blanca Sjöstedt
Arbetsgrupp på Welcom:
Johan Danland, projektledare
Hanna Eliasson, produktionsledare
Niclas Hallgren, copywriter
Andreas Larsson, AD
Ludvig Jernqvist, digital AD
Moa Brimse, designer