Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bytt är bytt – för andra gången

Publicerad: 11 november 2014, 09:16

Foto: Sveriges Kvinnolobby

Efter att kvinnolobbyns reklamannonser i Stockholms tunnelbana byttes ut mot annonser för destination.se på en kvinna i bikini, väcktes starka reaktioner på sociala medier. Nu backar företaget och byter ut den förra annonsen mot en ny kampanj. ”Vi blir varma i hjärtat” skriver Kvinnolobbyn på deras Facebooksida.


I oktober lanserade kvinnolobbyn en kampanj i Stockholms tunnelbana med annonstexten "Här brukar det sitta en annons med en sexualiserad kvinna".

När reklamskylten byttes ut mot en annons från destination.se på en lättklädd kvinna väcktes starka reaktioner i sociala medier.

Nu backar destination.se, gör en pudel och byter ut annonserna mot något helt annat.

I veckan släpptes en kampanj med nya annonser i Stockholms tunnelbana. Den här gången har den avklädda kvinnan bytts ut mot texten "Här visas ofta en kvinna, men inte den här gången".

Nu hyllas annonsbytet på sociala medier och av Kvinnolobbyn:

”Vi blir varma i hjärtat" skriver de på organisationens Facebooksida Reklamera och fortsätter i ett annat inlägg:

"Destination.se har tagit till sig av vårt budskap och visar att det är möjligt att ta nya grepp i reklam! Grymt av Destination.se tycker vi. Hoppas att många fler företag följer efter!"

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.