Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

C/O ger barnbidrag en ny innebörd

Publicerad: 12 Maj 2009, 06:58

Stockholms Stadsmission visar hur verkligenheten ser ut för vissa barn. Målet – att få fler företag och organisationer att skänka pengar till organisationens barn – och ungdomsverksamhet. Kampanjen är signerad C/O.


Ämnen i artikeln:

Stockholms Stadsmission

Tre av annonserna i kampanjen

Enligt Stockholms Stadsmission, som i söndags startade kampanjen ”Hjälp till utsatta barn”, har flera organisationer rapporterat om svenska barns och ungdomars ökade utsatthet. Men de medel som finns räcker inte för att täcka behoven. Därför har ni Stadsmissionen tagit hjälp av C/O för att driva på insamlingen till Stockholms Stadsmissions barn- och ungdomsverksamhet.

Kampanjen bygger på fakta från rapporter som Socialstyrelsen, Rädda Barnen, Kronofogden, BRÅ och Majblomman tagit fram. I annonser, som bland annat kommer synas i SvD, affischer i tunnelbanevagnarna och i ett temanummer av tidningen MISSION:STHLM, ger C/O en ny innebörd till ord som ”flickrum”, ”föräldramöte” och ”barnbidrag”.

Kampanjen går under maj månad. Dessutom kommer två filmer att rulla på ljustavlor utomhus i centrala Stockholm under hela sommaren. Hela kampanjen finansieras med hjälp av pengar från sponsorer.

Stockholms Stadsmission

Ansvarig: Patrik Haggren, insamlingschef
Byrå: C/O
Arbetsgrupp: Sven Dolling/art director, Svante Törngren/copywriter,
Liselott Törngren/kreativ projektledning, Lotta Dolling/grafisk formgivning
och original
Fotograf: Karolina Henke/Skarp
Film: Alex Linden samt New Day
Media: Stockholms Stadsmission

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Stockholms Stadsmission

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.