Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Cabomba slukar byrå och lämnar Stureplan för Söder

Publicerad: 22 april 2013, 20:52

Cabombas vd Lars Källgren.

Foto: Resumé.

Den strategiska varumärkesbyrån Cabomba Brothers slukar reklambyrån dS&T och breddar på så sätt sitt erbjudande. Samtidigt flyttar Cabomba från Stureplan till Södermalm.


Ämnen i artikeln:

Cabomba

–  Vi kommer att fortsätta vara specialiserade på strategisk  positionering, men nu får vi mer resurser till  kommunikation och design. Flera kunder efterlyser helhetslösningar, inte  minst i riktning mot online, säger vd:n Lars Källgren i ett pressmeddelande.

Cabomba består i dagsläget av sex personer. Omsättningen 2012 var ca  6,2 miljoner. Årsredovisningen är ännu inte klar men byrån gick med  vinst.

På kundlistan finns SVT, Samhall, Mediekompaniet, Mittmedia Print, Svenskt Näringsliv, Skargaarden och Husqvarna.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Cabomba

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.