Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Café och King hyllar varandra i Björn Borg-kampanj

Publicerad: 13 Mars 2017, 09:42

Foto: Kampanjbild

Med konceptet "Dear Rival" vill Björn Borg hylla rivaliteten som de menar sporrar oss till att prestera bättre.


Ämnen i artikeln:

Round & RoundReklamBjörn Borg

Björn Borg vs. John McEnroe, en av svensk idrottshistorias mest kända rivaliteter. Med avstamp ur den historiska rivaliteten lanserar varumärket Björn Borg nu kampanjen "Dear Rival", efter idé från Round & Round.

För att illustrera hur rivaliteten påverkar oss i positiv bemärkning har Björn Borg valt ut de svenska modetidningarna Café och King. På de respektive sajterna möts besökarna av hyllande budskap från den ena tidningen till den andra.

"Tack King för att ni fått svenska män mer intresserade av mode. Tillsammans hjälper vi dem att klä sig bättre", skriver Jonas Terning, chefredaktör på Café i den ena bannern.

"Tack Café för det arbete ni gör – tillsammans driver vi svenska mäns modeintresse framåt", skriver Per Nilsson, chefredaktör på King i den andra.

– Förra året var ett år då vi såg en hel del hat. Rivaliserande politiker, länder och tänkesätt. Rivaler smutskastade och slogs mot varandra mer än någonsin. Vi på Björn Borg vet också en del om rivalitet, eftersom vi har en av de största idrottsrelaterade rivaliteter någonsin i vårt DNA – den mellan Björn Borg och John McEnroe. De drev hela tiden varandra till att bli bättre och bättre genom hela deras karriärer, vilket har inspirerat oss till att berätta för världen att rivalitet inte behöver vara någonting negativt. Tvärtom handlar det om någonting vackert som är synonymt med respekt. säger Jonas Lindberg Nyvang, global marketing director på Björn Borg.

Kampanjen Dear Rival kommer även synas på utomhustavlor runtom i Stockholm.

Mediestrategi och medieköp: Starcom

Jaqueline Sundberg – Account Manager

Elin Johansson de Angelis – Creative Account Manager

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.