Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Calle Schulman: Jag skrattar åt Guldägget

Publicerad: 21 oktober 2013, 11:36

Calle Schulman.

Foto: Resumé.

Vinnaren i årets 100-wattare kommer att utses på onsdag. En av förra årets vinnare, Calle Schulman, grundare av Hard Hat hyllar tävlingen. Samtidigt sågar han Guldägget. – Vinsten har betytt jättemycket för oss, säger han till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Top Hat100-wattarenCalle SchulmanHard Hat

Hard Hat  Media vann i fjol en 100-wattare i kategorin Konsumentreklam med reklamfilmen för Head &  Shoulders, där Henrik Lundqvist medverkade.

Calle Schulman tycker att  priset betytt jättemycket och fungerat som en tydlig markör i  reklambranschen. Vinsten gjorde det möjligt att starta upp reklamfilmsbolaget Top  Hat.

Vad har Hard Hat:s vinst inneburit för Top Hat?
– Vi har fått många nya kunder i och med vinsten. Det har hjälpt till massor.

Calle  Schulman anser själv att 100-wattaren är det mest betydelsefulla priset  inom reklam. Det tilldelas effektiva reklamkampanjer som gett goda  resultat.

– Det är det reklam handlar om. Jag skrattar åt Guldägget! Det kan vem som helst vinna, det gäller bara att göra något snyggt.

Hard Hat  fortsätter att producera reklamfilmer för Head & Shoulders och har  nyligen rekryterat Fanny Herngren som produktionsledare. De försöker  hålla sig till ett lågt antal medarbetare.

100-wattsgalan hålls på Cirkus i Stockholm.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.