Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Calle Schulman startar reklam och pr-byrå

Publicerad: 30 november 2012, 09:05

Calle Schulman, delägare Hard Hat.

I går vann produktionsbolaget Hard Hat Media en 100-wattare i konsumentkategorin för Procter & Gamble. Nu startar Calle Schulman och hans kollegor reklam och pr-byrån Top Hat. – Vi kommer att göra smarta produktioner, säger Calle Schulman till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Top HatCalle SchulmanHard Hat

Filmen med Henrik Lundqvist för Head & Shoulders tog i går hem en 100-wattare i kategorin "Konsumentreklam".

Nu startar produktionsbolaget bakom filmen Hard Hat Media med delägarna Calle Schulman och Mats Dicklén en pr- och reklambyråverksamhet. Det skriver Hard Hat på sin blogg.

"Vi ska hitta på idéer och göra reklamfilm vi! Och ta hand om efterarbetet pr-mässigt. Vi kommer inte konkurrera med Forsman & Bodenfors och alla de andra fina byråerna. Vi kommer i alla fall inte konkurrera rent prismässigt. Har aldrig riktigt fattat varför det behöver vara så fruktansvärt dyrt att göra reklamfilm. Jag menar – är bara idén bra nog så handlar det ju bara om att visualisera den."

Reklam och pr-byrån kommer att heta Top Hat. I blogginlägget skriver produktionsbolaget att de i dagarna kommer att anställa en projektledare och ett "pr-snille".

"Pass opp nu, gammel-byråer! Det är nya tider.", skriver Hard Hat Media på sin blogg.

Top Hat har redan smygstartat sin jakt på rekryteringar. I dagsläget är man tio medarbetare. Nyligen rekryterade Hard Hat Media Niklas Hermansson som ny programchef vilket gör det möjligt för Calle Schulman att stiga åt sidan och ägna mer tid åt den nya verksamheten.

– Vi har märkt mer och mer att våra idéer och produktioner fungerar väldigt bra, det är därför vi tar det här steget och lägga mer tid på att göra reklamfilmer, det känns jävligt roligt, säger Calle Schulman till Resumé.

Vad kommer ni att ha för inrikting?
– Vi kommer inte att filma från en helikopter över Alperna. Vi vill göra reklamfilmer som är roliga och starka på innehållssidan. Det finns redan reklambyråer som  är duktiga på att göra dyra filmer. Vår inrikting kommer att vara smarta produktioner. Grunden är film, men vi kommer också att stärka upp med en pr-del inhouse för att vara med i steget efter.

Vad befinner ni er nu?
– Vi har redan smygstartat och kollat efter rekryteringar. Vi kommer att växa, men samtidigt måste vi anställa i en lugn takt så att vi har kontroll. Verksamheten är redan igång, vi är "open business".

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.