Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 oktober 2014, 08:19
Calle Schulman tar en wefieselfie i kampanjfilmen för Svenskt Näringsliv
I kampanjfilmen ”Sverige tar matchen” för Svenskt Näringsliv åker Calle Schulman runt till företag och tar ”welfieselfies” med medarbetarna.
Calle Schulman har besökt Scania, Elblings tobak & spel, Friends of Adam, Junnifast, Olofsson bil, Scandic och Sweco för att ta ”welfieselfies” med medarbetarna till kampanjfilmen "Sverige tar matchen" för Svenskt Näringsliv.
Genom kampanjen vill Svenskt Näringsliv visa var resurserna till Sveriges välfärd kommer från.
– Sverige tar matchen är en satsning för ökad förståelse för företagens avgörande betydelse för det svenska samhället och vårt välstånd. Initiativet ägs och drivs av Svenskt Näringsliv och våra medlemsorganisationer, säger Elisabeth Grunditz, Svenskt Näringliv, i ett pressmeddelande.
I kampanjen uppmanar Svenskt Näringsliv fler företag att ta en #welfieselfie med någon eller något som symboliserar Sveriges välfärd.
Susanna Sköld