Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Calle Sjönell har säkert haft en viss effekt"

Publicerad: 11 september 2014, 16:18

Internationellt framgångsrike cd:n Calle Sjönell börjar på Lowe Brindfors den 1 november. Idag blev det klart att byrån har vunnit en av Sveriges största medieköpare – Media Markt. - Man väl kan prata om en viss Calle Sjönell-effekt, men han är ju fortfarande stationerad i New York, haha, säger Nicolas Hasselström, vice vd tillika projektledare för den nya kunden.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsCalle Sjönell

Han är oerhört glad över den nya storkunden.

- Det här är väldigt roligt för oss. Vi har jobbat jättehårt för att få in kunden och både byrån och arbetsgruppen känner sig extremt laddade att börja jobba med Media Markt, säger Nicolas Hasselström.

Han berättar också att man har hunnit fira – i alla fall lite grann.
- Det här ett jätteviktigt steg för oss i vårt arbete med att ta oss tillbaka till toppen, säger Nicolas Hasselström.

Vad har ni för kompetens när det gäller att jobba med just hemelektronik?
- Dels har vi en generell kompetens på byrån att jobba med retail, dels har enskilda personer i arbetsgruppen erfarenheter av att jobba med uppdrag som rör just hemelektronik, säger Nicolas Hasselström.

Media Markt har sedan tidigare OMD som mediebyrå vilka andra byråer som Lowe Brindfors kan komma att samarbete med är inte klart ännu, enligt Nicolas Hasselström.

Media Markts marknadsdirektör Mia Lund Hanusek har letat efter en reklambyrå som kan följa med bolaget in i framtidens detaljhandel. Hur tycker du att framtidens detaljhandel borde vara?
- Man kan säga att det generellt sett finns en hel del kvar att arbeta med när det gäller själva kundupplevelsen inom hemelektronikbranschen. Detaljisterna vill ju få till ett omni-tänk där kunden får samma upplevelse oavsett vilket kanal som det gäller, säger Nicolas Hasselström.

Media Markt har ju haft en ganska skämtsam reklam. Hur viktig tror du humorn blir i ert nya koncept?
- Ja, muppen Mark blir ju inte kvar det är inget snack om saken, men jag tycker att det har saknats en emotionell koppling till varumärket en tid. Uppgiften går ju ut på att folk att gilla Media Markt för mer än att man erbjuder låga priser, ett brett utbud och välkända varumärken och då måste man jobba med emotionella värden och där kan humorn spela en viktig roll, säger Nicolas Hasselström.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.