Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Campaign hyllar två år gammal Ogilvy-kampanj

Publicerad: 5 Juli 2009, 05:33

Reklam som är före sin tid! Brittiska Campaign har i alla fall utsett Ogilvy Sveriges två år gamla kampanj för Ford Mondeo till Pick of the Week den här veckan. – Det känns oväntat och rättvist, säger Björn Ståhl, kreativ chef på Ogilvy.


Ämnen i artikeln:

Björn StåhlOgilvy

Klassisk reklam eller kreativ återvinning?
Ogilvys film för Ford Mondeo, med flytande foster, har i alla fall fått en andra chans efter två år.
– Den visas frekvent på tv i både Storbritannien och Frankrike just nu, förklarar Björn Ståhl nyupptäckten av filmen.

Filmen får beröm för att budskapet är engagerade, utan pekpinnar och fortfarande känns fräscht efter två år.

Hur ska ni fira?
– Det sker naturligt eftersom vi har fest på byrån ikväll.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Björn StåhlOgilvy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.