Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 1 Februari 2010, 14:51
Canal Digital fortsätter att propagera för sina hd-kanaler. Nu är åsnan och racerbilen från i höstas utbytta mot flygcyklar på ett hangarfartyg.
Tv-bolagets koncept för hd-tv startade i höstas med WW\TBWA:s filmer där en åsna drar en racerbil. Budskapet är att det inte räcker med att ha en fin hd-apparat för att kunna se hd-tv. Man måste även ha en hd-box och hd-kanaler. Nu fortsätter kampanjen:
– Vi vill fortsätta utbilda svenskarna i vad som behövs för att titta på hd-tv, och glädjande är att allt fler väljer hd-tv. Av våra nya kunder är det cirka 90 procent som väljer att köpa en hd-box i samband med att de skaffar ett abonnemang hos oss, säger Tommy Kjellberg, marknadschef på Canal Digital.
Humor är fortfarande ett viktigt inslag i konceptet. Den nya filmen är inspelad på ett hangarfartyg i San Francisco under december förra året. Men i stället för de jaktflygplan som man vanligen ser på ett hangarfartyg finns bara märkliga, ålderdomliga cykelflygfarkoster med lädervingar.
– Upplägg och tema är detsamma som i tidigare film, vi fortsätter på den inslagna strategin att visa att svenskarna inte utnyttjar potentialen på sina hd-klara tv-apparater till fullo, säger Per Olholt, projektledare på WatersWidgren\TBWA.
– Vi vill dramatisera olika hightechprodukter där man inte får ut full effekt av det som är möjligt. Man behöver en hd-signal för att få valuta för de pengar som man har lagt på en hd-tv.
Filmen ska gå i TV4:s nischkanaler och i MTG:s kanaler. Dessutom blir det annonser, webb och butiksmaterial. Kampanjen går upp på måndag, den 1 februari.
Uppdragsgivare: Tommy Kjellberg
Arbetsgrupp: Per Olholt projektledare, Niclas Norström planner, Annika Molnar produktionsledare, Pernilla Swärdsson produktionsledare, Måns Ulvestam web director, Jonas Englund formgivare, Kalle Widgren copy, Johannes Ivarsson copy, Enis Püpülek ad
Produktionsbolag: Flodellfilm, regissör Tomas Jonsgården, producent Magnus Åkerstedt
Mediebyrå: MediaCompany
Ulrika Fjällborg