Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Canal Digital skapar filmer av annonser på Blocket

Publicerad: 14 November 2012, 08:07

I går lanserade Canal Digital en ny webbkampanj där man trycker på tesen att allt blir bättre i bäst ljud och bild. För att styrka påståendet pimpades tre vanliga Blocket-annonser med hjälp av effektfulla filmer och pampigt ljud.


Ämnen i artikeln:

Canal DigitalAcneTBWA

I den senaste webbkampanjen för Canal Digital vill operatören bevisa att bra ljud och bild inte bara höjer tv-upplevelser. Det tar man fasta på genom att uppgradera upplevelsen av begagnade prylar.

Canal Digital valde ut tre verkliga annonser från privatpersoner på Blocket och skapade filmer till dessa.

Uffes eldningstunna blev en episk berättelse om ödet, elden och valen vi gör i livet. Kerstins trädgårdsgrupp blev ett melankoliskt drama med ljuv musik. Åkes två gräsklippare blev till en späckad actionscen med snabba klipp.

Filmerna är signerade Canal Digitals reklambyråpartner TBWA och produktionsbolaget Acne Production.

Se filmen som ska sälja Kerstins trädgårdsgrupp nedan.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Canal DigitalAcneTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.