Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 december 2018, 13:52
"När ärren bleknat finns såren kvar". Det budskapet har CancerRehabFonden i sin nya kampanj.
Just nu är trycket på CncerRehabFonden så hårt att man inte ens kan ställa sig i kö till rehabiliteringen. Samtidigt är det många cancerdrabbade som sällan blir kvitt sin sjukdom bara för att de är friskförklarade. Enligt fonden är de flesta cancerdrabbade i behov av stöd och hjälp för att bearbeta traumat efter sjukdomen.
Den verkligheten ligger till grund för kampanjen "Tillbaka till livet-kampen". Syftet är att få fler att skänka bidrag så de som behöver hjälp får plats.
Kampanjen har tagits fram pro bono och lanseras i skepnad av filmer, annonser och digital kommunikation. Filmerna kommer att rulla på TV4, SF, Attract, Facebook, Instagram och Youtube.
Här är filmen:
Medverkade i produktionen:
Reklambyrå: Det°
Agent: CameraLink
Fotograf: Andreas Lind
Regissör: Andreas Lind
Projektledare: Christina Gillberg / Det
Creative Director: Mats Wallin / Det
Copywriter: Mats Gardmo / Det
Produktionsledare: Ninna Borg / Det
Motion Graphics: Anna Nilsson / Det
Regissör/Fotograf: Andreas Lind / Cameralink
Producent: Frida Björkman / Cameralink
DOP: Hannes Larsen / Cameralink
Stylist: Madeleine Thor / Linkdetails
Inspelningsledare: Staffan Kihlbom Thor
Maskör: Tove Jansson och Nina Hultman / Magnolia Agency
Agent: Siri Holm / Magnolia Agency
Modeller: Sara Böttiger och Lina Bjurhager
Musik och ljudläggning: Olle Ljungman / The Line Stockholm
Klippning: Sara Hagwall / The Line Stockholm