Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Cancerfonden hyllar livet

Publicerad: 8 juli 2010, 14:44

Trött på vardagen? Tänk om. Det uppmanar Cancerfonden i sin senaste kampanj, signerad WW\TBWA.


Ämnen i artikeln:

Folke filmWW/TBWACancerfonden

Cancerfondens kampanj med namnet Livsviktig startar på måndag.

Istället för att, som traditionellt, hylla livet genom att visa hur fint och underbart det är vänder man på steken och fokuserar på vardagstristessen.

Målet är att lyfta allas rätt att uppleva livet med allt vad det innebär och få fler att förstå vikten av att bli regelbundna givare.

– Med kampanjen vill vi ge människor, utan relation till cancer, ett perspektiv och peka på att alternativet till att inte få uppleva livets avigsidor, inte är ett bra alternativ alla gånger. Trots allt är det de små vardagliga sysslorna och tristessen som är ett tecken på att man faktiskt lever, säger Marie Hammargren, kommunikationschef, Cancerfonden.

Har man överlevt cancer är vardagstristessen ett underbart tecken på att man har en vardag, att man har hälsan och livet i behåll. De som löpande stödjer Cancerfonden bidrar till att fler får uppleva regniga dagar och allt annat som hör livet till. Därför är de Livsviktiga. Med kampanjen vill Cancerfonden få fler att förstå vikten av att bli regelbunden givare och bidra till att fler människor får uppleva resten av sina liv. Livsviktig är en nyhet när det gäller regelbundet givande. Man kan själv bestämma hur mycket och hur ofta man vill ge. Dessutom är det möjligt att när som helst göra uppehåll, pausa, ändra belopp eller avsluta sitt givande.

Kampanjen Livsviktig består av annonser, reklamfilm, webb och DR och startar på måndag. Reklamfilmen har temat ”Alla borde få uppleva 50-årskrisen. Precis alla”.

Fakta

Arbetsgrupp hos Cancerfonden:

Marie Hammargren, kommunikationschef

Sara Brodahl, projektkoordinator

Anita Gullstedt, projektledare

Magdalena Henriksson, webb ansvarig

Arbetsgrupp hos WatersWidgren\TBWA:
Per Olholt, Projektledare
Charlotte Asplund; Produktionsledare
Johannes Ivarsson; Copy
Patrick Waters; AD
Alexander Fredlund; AD

Produktionsbolag (stillbild); Adamsky
Petrus Olsson;  fotograf
Lina Svensson; Producent  

Produktionsbolag (film) Folke film:
Johan Tappert; regissör
Kim Buisson; producent

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.