Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Cancerfonden med ny kampanj – byter namn under sommaren

Publicerad: 5 juni 2018, 08:30

Foto: Skärmdump/Youtube

Cancerfonden har tidigare prisats för sina kampanjer. Nu lanseras en ny sommarkampanj där man byter namn för att sätta fokus på de människor som drabbas av cancer och relationen till de som står dem nära.


Ämnen i artikeln:

KINGCancerfondenReklam

Genom att byta namn vill Cancerfonden i sin sommarkampanj belysa hur omgivningen drabbas när någon närstående får cancer. Några exempel är namn som Moafonden, Farfarfonden och lillasysterfonden. Namnbytet är en uppmaning till att starta en egen insamling i en väns eller nära anhörigs namn.

– Vi ville hitta ett sätt för människor att engagera sig och visa att detta är något som vi gör tillsammans.  Därför ville vi lyfta de viktiga insamlingar som startas runt om i landet i kampen mot cancer.  Filmen med ledmotivet Håkans Hellströms ”Jag utan dig” passar otroligt fint med budskapet att vi alla berörs och att varje persons engagemang är viktigt för att vi tillsammans ska kunna besegra cancer, säger Jeanette Sundin, chef Kommunikation och marknad på Cancerfonden.

Återigen är kampanjfilmen framtagen av reklambyrån King och regisserad av Emma Hvengaard från Acne. Filmens ledmotiv: ”Jag utan dig”, kommer från Håkan Hellströms senaste skiva ”Du gamla du fria”.

Kampanjen kommer att synas i tv och sociala medier samt i utomhusreklam, digitala banners och printannonser.

King har tidigare prisats för sitt samarbete
med Cancerfonden. 2017 tilldelades man ett Guldägg i kategorin Film.

Kampanjfilmen hittar du här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

KINGCancerfondenReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.