Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Cancerfonden tackar fildelare

Publicerad: 23 december 2008, 10:15

Reklambyrån Waters Widgren TBWA har tagit fram en ny kampanj åt Cancerfonden som går ut på att tacka alla givare.


Ämnen i artikeln:

Waters Widgren TBWACancerfonden

Vilken målgrupp har kampanjen?
– Vi vänder oss till alla våra givare och tackar dem för deras stöd. Samtidigt vill vi också uppmärksamma andra på givandet, säger Britta Hedefalk, kommunikationskoordinator på Cancerfonden.

Kampanjen, som startar idag tisdag, kommer att gå under två veckor.

Temat, som bygger på klassiska motsättningar, går ut på att visa att allas bidrag är lika viktiga och att alla personer, oavsett vilken grupp de annars tillhör, är lika inför cancer.

Vad är syftet med kampanjen?
– Syftet är att berätta hur viktiga bidragen är och att vi tillsammans skänker nu 371 miljoner kronor till cancerforskning. Det är det högsta beloppet någonsin, säger Britta Hedefalk.

Vad beror den höga siffran på?
– Ett skäl är att vi har haft ett generöst givande. Ibland är det svårt att säga varför vi når de här sidorna. Ibland ger vi också mer än vi får in. Då handlar det om att styrelsen tycker att det är så pass viktigt.
Kampanjen kommer att gå i dagspress, radio och som banners på webben.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.