Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 februari 2012, 09:58
Cancerfondens marknadschef, Ulrika Svensson, om valet av IK Stockholm: "De delar vårt att synsätt kring kommunikationen - att den både ska stärka varumärket och bidra till att öka insamlingen."
Foto: Pressbild.
Kanalkompetens, hög strategisk kunskap och förståelse för Cancerfondens specifika utmaningar. Det är de främsta förklaringarna till att Cancerfonden har valt IK Stockholm som ny reklambyrå.
IK Stockholm lägger ytterligare en ideell kund till sin portfölj. Byrån arbetar med Amnesty och har tidigare erfarenhet av att jobba med Bris.
Detta är också den främsta förklaringen till att Cancerfonden väljer IK Stockholm som ny reklambyrå:
– Genom en rad framgångsrika kampanjer har de bevisat att de behärskar den svåra konsten att verkligen nå fram till mottagaren. Sist, men inte minst, har vi fått en bra känsla för arbetsgruppen och upplever att de har ett prestigelöst och glädjefyllt förhållningssätt till sitt arbete, säger Ulrika Svensson i en kommentar.
Cancerfonden är en ideell insamlingsorganisation utan statligt stöd, vilket gör den helt beroende av testamenten och gåvor från privatpersoner och företag.
Cancerfonden finansierar cirka 400 forskningsprojekt varje år och har samlat in totalt 7,2 miljarder kronor till svensk cancerforskning under sina 60 år.
IK Stockholms strateg, Daniel Hofmann, räknar Cancerfonden till ett av byråns allra viktigaste uppdrag:
– Tillsammans med de kompetenta och varma personerna på organisationen kommer vi att arbeta hårt mot utsatta mål, säger han i en kommentar.
IK Stockholm har idag 23 anställda. Byrån har anställt ett antal personer under hösten: Sofia Lindahl (copy från MRM), Emanuel Mankert (AD från MRM), Annelie Eklund (projektledare från INGO) och Greg Brown (Digital Director från Abby Norm).
Förutom det nya samarbetet med Cancerfonden har byrån även börjat arbeta med SPP och Ikano Bostad.
Arbetsgrupp för just Cancerfonden är:
Annika Hofmannn, projektledare
Ewa Nero, produktionsledare
Daniel Hofmann, strateg
Oskar Lindström, creative director
Greg Brown, digital director
Emanuel Mankert, AD
Simon Rydberg, digital AD
Caroline Edgren, copy
Christer Salling och AnnaMia Norström, final art
Karl-Johan Byttner