Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Cancerfonden väljer IK Stockholm

Publicerad: 6 Februari 2012, 09:58

Cancerfondens marknadschef, Ulrika Svensson, om valet av IK Stockholm: "De delar vårt att synsätt kring kommunikationen - att den både ska stärka varumärket och bidra till att öka insamlingen."

Foto: Pressbild.

Kanalkompetens, hög strategisk kunskap och förståelse för Cancerfondens specifika utmaningar. Det är de främsta förklaringarna till att Cancerfonden har valt IK Stockholm som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

BrisCancerfondenAmnestyIK Stockholm

IK Stockholm lägger ytterligare en ideell kund till sin portfölj. Byrån arbetar med Amnesty och har tidigare erfarenhet av att jobba med Bris.

Detta är också den främsta förklaringen till att Cancerfonden väljer IK Stockholm som ny reklambyrå:
–  Genom en rad framgångsrika kampanjer har de bevisat att de behärskar  den svåra konsten att verkligen nå fram till mottagaren. Sist, men inte  minst, har vi fått en bra känsla för arbetsgruppen och upplever att de  har ett prestigelöst och glädjefyllt förhållningssätt till sitt arbete,  säger Ulrika Svensson i en kommentar.

Cancerfonden är en ideell  insamlingsorganisation utan statligt stöd, vilket gör den helt beroende  av testamenten och gåvor från privatpersoner och företag.

Cancerfonden  finansierar cirka 400 forskningsprojekt varje år och har samlat in  totalt 7,2 miljarder kronor till svensk cancerforskning under sina 60 år.

IK Stockholms strateg, Daniel Hofmann, räknar Cancerfonden till ett av byråns allra viktigaste uppdrag:
–  Tillsammans med de kompetenta och varma personerna på organisationen  kommer vi att arbeta hårt mot utsatta mål, säger han i en kommentar.

IK Stockholm har idag 23 anställda. Byrån har anställt ett antal personer under hösten: Sofia  Lindahl (copy från MRM), Emanuel Mankert (AD från MRM), Annelie Eklund (projektledare från INGO) och Greg Brown (Digital Director från Abby  Norm).

Förutom det nya samarbetet med Cancerfonden har byrån även börjat arbeta med SPP och Ikano Bostad.

Arbetsgrupp för just Cancerfonden är:
Annika Hofmannn, projektledare

Ewa Nero, produktionsledare

Daniel Hofmann, strateg

Oskar Lindström, creative director

Greg Brown, digital director

Emanuel Mankert, AD

Simon Rydberg, digital AD

Caroline Edgren, copy

Christer Salling och AnnaMia Norström, final art

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.