Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Cannes Lions gör innovationsfestival

Publicerad: 30 oktober 2014, 14:41

Nya lejon att dela ut nästa år.

Cannes Lions utökar sin palett med en innovationsfestival som äger rum under den ordinarie festivalen. De lägger också till ett "creative data lions"-pris och utökar den befintliga innovationskategorin.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsCannes Lions 2015

År efter år utökar Cannes Lions antalet kategorier att tävla i. Så även 2015, där de dessutom lanserar en särskild tvådagars-festival helt dedikerad åt innovationsdriven marknadsföring.  

– Att använda data och teknologi som verktyg för att skapa fantastiska idéer har blivit mainstream. Som vanligt när en dramatisk utveckling sker i branschen får vi på Cannes Lions frågan hur vi kan reflektera den nya verkligheten. Lions Innovations Festival kommer att belysa hur data och teknologi kan vara kraftulla katalysatorer för kreativtet, säger Philip Thomas, festivalens vd, i ett pressmeddelande.

Dagens innovationslejon kommer att utökas med kategorier för fristående och brandade tekniska lösningar, annonsteknologier och modeller. Det nya Creative Data-lejonet kommer att belöna användandet av data för att forma idéer, storytelling och engagemang.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.