Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Cannes Lions portar ryska byråer

Publicerad: 4 mars 2022, 12:46

Tävlingens ägare Ascential säger även att de kommer göra en ”betydande” donation till välgörenhetsorganisationer aktiva i Ukraina.


Ämnen i artikeln:

NyheterUkrainakrigetCannes Lions

Sedan Rysslands invasion av Ukraina har en lång rad företag valt att avsluta sina affärsrelationer med ryska företag eller pausa sin verksamhet i landet. Ryska landslag och idrottsföreningar har även portats från en rad tävlingar, däribland fotbolls-VM.

Nu väljer reklamvärldens världsmästerskap Cannes Lions att stänga dörren för ryska byråer. Ryska medborgare kommer heller inte att vara välkomna till sommarens festival. 

Samtidigt meddelar Ascential, bolaget som äger Cannes Lions och en rad andra internationella reklamtävlingar, att de Ukrainska byråer som har möjlighet att tävla inte behöver betala några anmälningsavgifter. Ukrainska medborgare kommer heller inte behöva betala någon entréavgift. 

Slutligen meddelar Ascential att de kommer göra en ”betydande” donation till välgörenhetsorganisationer aktiva i Ukraina.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.