Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Cannes-vinnaren Phang till LBi

Publicerad: 15 Januari 2014, 15:20

Leon Phang lämnar sin roll som senior planner på Jung von Matt för en motsvarande tjänst hos LBi. Han har tidigare vunnit två Guldägg samt Guldlejon i Cannes.


– Jag är väldigt glad att Leon väljer LBi, hans erfarenhet och kompetens  stärker oss ytterligare i vår strävan att stärka våra kunders affär i  en ny tid, säger Per Sjögren, MD för LBi Stockholm i en kommentar.

Leon  Phang har nio års erfarenhet av strategisk planning och kommer närmast  från Jung von Matt, där han har arbetat med kunder som Spendrups, BMW,  MINI, Google, DI och MTG.

Leon Phang har inte bara vunnit tunga reklampriser, utan är också kursansvarig för planning på Berghs School of Communication.

LBi har över 2 000 anställda på 30 kontor i 17 länder, varav 240 i Norden.

LBi arbetar med alltifrån Volvo, IKEA och Maersk till GE Money Bank, Swedbank och SAS.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.