Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 april 2008, 14:09
Canon väljer webben som huvudmedia i sin nya kampanj. Under 2008 ska fokus ligga på samspelet mellan företagets produkter och tjänster.
Kampanjen från den stockholmsbaserade byrån 1.1.3 ska visa att Canon inte enbart säljer produkter utan att de även har lösningar i form av hårdvara, mjukvara och tjänster. För att berätta om detta går de nu ut med en ny kampanj. Huvudmedia denna gång är internet.
Monica Forsberg, marknadsdirektör på Canon, berättar om satsningen.
– På en allt mer fragmentiserad marknad blir också internet en allt viktigare kommunikationskanal i den totala marknadsmixen. Här tillåts målgruppen bekanta sig och interagera med varumärket och produkten på sina egna villkor. På så sätt kan vi också skapa en emotionell koppling till en rationell produkt.
Målgruppen är beslutsfattare på kontor. Kampanjen, som kommer att gå i affärspress, banners samt spridas viralt, är en fortsättning på Canons tidigare satsning för att marknadsföra lösningar för ett effektivare kontor. Denna gång ligger fokus på säkerhetslösningar för dokumenthantering.
Reklambyrå: 1.1.3
Arbetsgrupp: Björn Schmidt projektledare, Jonas Walldow copy, Johan Hedenskog web-ad, Pascal Denis ad, Petri Määttä ad-ass, Niklas Bivald webutvecklare, Peter Briell webutvecklare, AnnaMia Norström original, Ewa Nero produktionsledare
Mediebyrå: Mediaedge CIA
Linda Fagerlind