Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Canons julkampanj i samarbete med Röda Korset

Publicerad: 3 december 2012, 09:38

I dag lanseras Canons julkampanj som går i välgörenhetens tecken. För varje såld kompakt- och systemkamera skänker Canon 30 kr till Röda Korsets verksamhet.


Ämnen i artikeln:

WorkshopRöda KorsetCanon

Samarbetet är en del av Canons globala och långsiktiga CSR-strategi. Kampanjen har sin bas i retail-miljön och stöds av medieköp i bland annat Metro och DI.

– Inom kläd- och dagligvaruhandlen är det inte ovanligt att kommunicera  välgörenhet som ett mervärde för konsumentervid köptillfället. Inom  teknikhandeln är det mer nytt, men vi är övertygade om att det är lika  relevant därför att socialt ansvar hos företag är relevant för  konsumenten. Vi har bara fått positiv respons från våra återförsäljare,  säger Sophie Psarris, kampanjansvarig på Canon, i en kommentar.

Kampanjen är framtagen av retailbyrån WorkShop.

– Vår utgångspunkt är alltid vid köptillfället vilket resulterat i ett  bundlingserbjudande där allting ligger färdigpackat i fina  julförpackningar, ett sk ”grab-n-go” koncept. Vi vet att detta koncept  är uppskattat under den stressiga men viktiga julförsäljningen, säger  Kristofer Wanselius, vd på WorkShop, i en kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

WorkshopRöda KorsetCanon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.