Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Carat plockar in en av hjärnorna bakom DILL

Publicerad: 29 Januari 2014, 08:38

Thomas Weigle.

Foto: Pressbild.

Thomas Weigle blir ny strategichef på Carat. Han kommer närmast från en roll som Head of Planning på INGO. Han ligger bland annat bakom den uppmärksammade Lidl-kampanjen med lyxrestaurangen DILL.


Ämnen i artikeln:

VizeumIsobarAmnetIProspectAegisMECIngoCarat

– Jag har stor respekt för såväl hans strategiska, kreativa och  analytiska förmåga som hans ledaregenskaper. Han kommer komplettera den  nya ledningsgruppen på Carat väl, säger Nike Carlstoft, vd på Carat i en  kommentar.

Thomas Weigle har lång erfarenhet som strateg och ledare i  byråbranschen och vann åtta priser i Eurobest så sent som i december.

Han har också suttit i såväl ledningsgruppen som styrelsen för INGO.
Thomas Weigle har tidigare även varit Communications Planning Director på MEC.

Han räknar iskallt med att innehåll blir en oerhört viktig faktor för mediebyråerna framöver.
–  Köpt kommunikation minskar i betydelse till förmån för innehåll och  olika typer av samarbeten. Därmed blir också mediehusen och relationen  mellan annonsörer och dem allt viktigare, säger Thomas Weigle i en  kommentar.

Patrik Gamryd, koncernchef för Aegis Media Sverige, hävdar  att man i och med tillskottet av Thomas Weigle har hittat sin sista  pusselbit för att ta Carat in i framtiden.

Thomas Weigle börjar på Carat per den 1 mars.

Carat ingår i Aegis Media-koncernen, som även äger systerbyråer som iProspect, Isobar, Amnet och Vizeum.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.