Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Carats värvning slutar med choklad

Publicerad: 29 Oktober 2008, 12:21

Mediebyrån Carat har rekryterat en ny projektledare: Magnus Hammarskjöld, marknadschef för bland annat Marabou hos Kraft Foods.


Magnus Hammarskjöld.

Magnus Hammarskjöld har som chef för ”nordiska marknads- och konsumentanalysavdelningen för choklad” arbetat med varumärkena Freia och Marabou hos Kraft Foods.

Nu går han vidare och blir ansluter till projektledareteamet på Carat och kommer bland annat att jobba med integrerade kommunikationstjänster.

–  Efter snart 13 års erfarenhet av att driva, utveckla och förvalta några av Nordens starkaste och mest älskade varumärken så tar jag med mig insikten om att det är konsumenten som måste vara i fokus och nödvändigheten av långsiktigt tänkande. Marknadsföring är vetenskap och ju mer genomtänkt den är desto större är sannolikheten att den blir framgångsrik, säger han i en kommentar.

Amanda Koutra är vice vd och projektledarchef på Carat. Hon är mycket nöjd med rekryteringen.

– Han är en fantastisk person med en intressant bakgrund. Konsumentinsikt är en viktig del och han kan media väl genom sin bakgrund som annonsör, säger Amanda Koutra.

Magnus Hammarskjöld börjar sitt nya jobb i slutet på januari.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.