Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Care of Haus köper it-bolag

Publicerad: 10 Oktober 2014, 09:47

Robert Brodén.

Foto: Care of Haus.

Kommunikationsbyrån Care of Haus köper it-konsultbolaget Flowcom för att stärka upp inom digitalt.


Ämnen i artikeln:

Care of Haus

– Den senaste tiden har vi märkt av en ökad efterfrågan på våra digitala tjänster så vi behövde helt enkelt bli fler, säger Care of Haus vd Robert Brodén i en kommentar.

Han räknar med att förvärvet ger bättre synergieffekter mellan reklam, pr och digitalt i framtiden.
– Eftersom vi och Care of Haus har en samsyn på framtidens digitala produktion så känns det här klockrent, säger Flowcoms ägare Andreas Ek i en kommentar.

Care of Haus har idag 35 medarbetare i Stockholm och Västerås och erbjuder integrerade kommunikationslösningar sedan år 2006.

Flowcom-förvärvet innebär att Care of Haus kan sätta upp exempelvis intranät och systemlösningar som bygger på öppen källkod.

Care of Haus har idag kunder som Subway, Akademibokhandeln och Glitter.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

Care of Haus

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.